سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 29628
کل یادداشتها ها : 49
خبر مایه


آیا می خواهید یک کسب و کارکوچک راه اندازی کنید؟

فکر کردن به راه اندازی یک کسب و کارکوچک؟باید بگویم در راه درستی قدم برداشته اید زیرا راه اندازی یک کسب و کار به اندازه ایی مهم است که باید ساعتها و ماهها درباره آن فکر کرد دقیقا مانند زمانی که می خواهید ازدواج کنید باید درباره آن تحقیق کنید زیرا یک کسب و کار چیزی است که شما تمام دقایق روز ها و سالهایتان را باآن شریک می شوید پس انتخاب درست و اینکه بخواهید رئیس خودتان باشید پر اهمیت ترین مسئله زندگی شما محسوب می شود.

می توان گفت وقتی می خواهید یک کسب و کارراه اندازی کنید باید شخص خودتان وارد عمل شوید و در دل کار غرق شوید زیرا در هر کاری باید بالا و پائین آن را با تمام وجود لمس کرد تا بتوان به موفقیت رسید .در این راه داشتن یک برنامه مدون و منعطف الزامی است و بدون برنامه نمی توان به موفقیترسید.

در اینجا از چند لحاظ راه اندازی یک کسب و کار را بررسی می کنیم:

1.        در ابتدا سئالات کلیدی بپرسید : به عنوان نمونه از خود بپرسید که آیا راه اندازی یک کسب و کار برای شما مفید است یا اینکه شما کسی هستید که از پس راه اندازی یک کسب وکار کوچک برآیید؟برای رسیدن به موفقیتدر کار تنها عامل لازم و مکفی داشتن انگیزه و اشتیاق برای کار کردن است یعنی در ابتدا شما باید مطمئن شوید که واقعا می خواهید رئیس خودتان باشید و برای خودتان کار کنید.

2.      ایا واقعا مسئولیت این کار را می پذیرید؟ باید انسان مسئولیت پذیری باشید تا بتوانید یک کسب و کار راه اندازی کنید بسیاری از افراد حتی مسئولیت یک خانواده را نمی توانند قبول کنند چه برسد به اینکه بخواهند کارآفرینشوند.

3.     آیا می توانید تمام شرایط یک کسب و کار را قبول کنید ؟وقتی می خواهید کاری را شروع کنید باید باور داشته باشید که شاید در روزهای اول قرار باشد به جای همه افراد کار کنید مثلا شاید گاهی به جای کارمند قرار بگیرید و گاهی هم به جای ابدارچی چای برای خودتان بیاورید .آیا خانواده شما قبول می کنند که تمام وقت سر کار باشید بدون هیچ تفریح و مسافرتی فقط و فقط کار کنید.

 

4.     آیا به اندازه ایی اعتماد به نفس و اراده دارید تا بتوانید یک کسب و کارراه اندازی کنید؟زیرا می توان گفت کسب و کار شما مانند کارمند حقوق بگیر بودن نیست و گاهی شاید اصلا سودی نداشته باشید و رونقی به بازار شما نباشد باید بتوانید اوضاع را کنترل کنید و با اراده و عزم راسخ صبور باشید و شرایط را بهتر کنید.






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ